
Освітня платформа – це майданчик неформальної та додаткової освіти для дітей, молоді, дорослих або ж широкої аудиторії без вікових обмежень. Хоча саме слово «платформа» ніби й передбачає існування певного твердого фундаменту, тут ідеться здебільшого про простір комунікації, об’єднання однодумців, спільні інтелектуальні пошуки.
Іншими словами, освітня платформа – це насамперед про попит на знання, спілкування та взаємодію, які є передумовою навчання, а не про стіни, в яких це навчання може відбуватися.
Приводом для створення освітньої платформи може стати наявність у громаді ентузіастів-фахівців, зацікавлених у певній темі, та незадоволені (або задоволені не в повній мірі) культурні, інтелектуальні, комунікаційні потреби жителів. А часом таким поштовхом може бути просте бажання навчити людей краще розуміти самих себе, одне одного або ж, наприклад, своє місто.
Мета і завдання проєкту
Мета:
Налагодити діалог між містянами та провайдерами, лідерами сучасних реформ, дати можливість зрозуміти місто, в якому вони живуть.
Завдання:
- познайомити зацікавлену аудиторію з поняттям «місто», дати мінімальний набір інструментів для розуміння урбаністичного простору і роботи з ним;
- запропонувати базу знань і вмінь (теорія + практика) для роботи з міським середовищем і соціальним простором;
- забезпечити можливість діалогу між фахівцями, містянами та владою;
- звернути увагу спеціалізованих вишів на необхідність впровадження якісної урбаністичної освіти та практики;
- виявити шляхи вирішення проблем урбаністичного простору міста Дніпро.
Освітній інтенсив
Проєкт стартував у жовтні 2017 року як освітній інтенсив. На першому етапі відбулось більше 25 освітніх заходів. Події були відкритими, тож загалом їх відвідали понад 600 містян.
Крім того, були сформовані команди постійних учасників проєкту для поглиблення знань з урбаністики й урбан-дизайну. Результатом їхньої роботи стали дослідження невизначених суспільних просторів у Дніпрі та три проєкти їх реактивації.
Партнери проєкту: галерея «Артсвіт», «Ксі Простір», центральна міська бібліотека м. Дніпро, платформа «Київський діалог», кав’ярня «НІС», Вища школа дизайну та мистецтв ESAD TALM (Франція).
Цитата
«Ми змогли зацікавити не лише професійну аудиторію (практикуючих архітекторів та дизайнерів, студентів архітектурного вишу), але й простих містян від 16 до 70 років. Для багатьох з них проєкт став поштовхом до активної участі в якісних змінах міського простору, початку власної дослідницької діяльності та подальшого вивченню урбаністичних студій».
Анастасія Кондратьєва

Досвід Terrain vague
Terrain vague [теран ваг, у перекладі з французької «невизначений простір»] – перший освітній проєкт з урбаністики у Дніпрі, відкритий та безкоштовний для всіх мешканців міста. Він присвячений дослідженню поняття невизначеного простору на пострадянських територіях.
На відміну від багатьох інших урбаністичних проєктів, Terrain vague від початку прагнув запросити до співпраці безпосередньо містян.
Ідея полягала в тому, щоб допомогти жителям відчути та зрозуміти: це місто належить саме їм, а отже, саме вони можуть змінити його на краще.
У 2018 р. Terrain vague було відзначено премією Social Project Awards у номінації «Урбаністика».
Продовження
Після успіху інтенсивної частини проєкту було вирішено перетворити Terrain vague на повноцінну платформу, що працюватиме у двох напрямах: освітня програма та робоча група з тактичних змін міського простору. За ініціативи Terrain vague в Дніпрі регулярно проводяться лекції, публічні дискусії, воркшопи та кінопокази на теми урбаністики, архітектури, дизайну, культурного менеджменту.
Команда прагне залучити якомога більше жителів Дніпра до нового урбан-руху, аби разом розуміти, аналізувати та покращувати рідне місто. З цією метою в 2019 році урбаністи з Terrain vague розробили спеціальну настільну гру Militer.
Законодавство
Специфічне нормативно-правове регулювання відсутнє.
Додатково
Авторка практики: Анастасія Кондратьєва, засновниця та креативна директорка платформи Terrain vague (м.Дніпро).