
Захід, на якому значна кількість людей збирається для спільного вирішення важливої проблеми, пошуку інноваційних рішень або створення нового продукту. Особливість формату – в інтенсивній роботі учасників (команд) упродовж обмеженого часу, що сприяє народженню нестандартних, креативних ідей.
Хакатони беруть початок зі сфери ІТ. Перша частина слова hack – значить «зламувати», а друга частина походить від слова marathon — «марафон». Сучасні хакатони проводяться з різних питань: медичні, освітні, навіть мистецькі.
Завдання
- розробити цікаві рішення для розвитку молодіжної сфери;
- отримати інноваційні ідеї для освіти, дозвілля, спорту чи будь-якої іншої сторони життя громади;
- сприяти реалізації креативного потенціалу молодих людей;
- надихнути молодь на пошук можливостей у своїй громаді.
Аудиторія
Ініціативна молодь віком від 14-16 років, зокрема учні та студенти, які цікавляться дизайном, ІТ, соціальними ініціативами. Також: освітяни, спеціалісти з тематики хакатону, активісти НУО, які прагнуть розвитку у певній сфері.
Місце
У молодіжному хабі чи коворкінгу, центрі дозвілля, бібліотеці чи навчальному закладі (особливо, якщо необхідний доступ до комп’ютерів та інтернету).

Як це зробити
01 Уточніть формат заходу: над чим саме ви пропонуєте попрацювати вашим учасникам. Рішення для активізації молодіжної роботи? Ідеї для урізноманітнення шкільного життя? Екологічні ініціативи? Чи плануєте ви розробляти ІТ-інструменти (в широкому сенсі) або не обмежуєтесь ними?
02 Виберіть комфортну локацію для заходу та забезпечте робочі місця. Комп’ютери з доступом до інтернету, потужний wi-fi, достатня кількість розеток або фліпчарти, папір і маркери – залежно від конкретних форм роботи.
03 Організуйте кава-зону. Аби учасники могли максимально зануритися в роботу, краще не розривати захід перервами, а облаштувати невеличкий простір для вільного відпочинку та легкого перекусу.
04 Запросіть менторів для роботи з командами: модерації мозкового штурму, допомоги з фіксацією та оцінкою ідей, передачі досвіду. Це можуть бути як зовнішні тренери, так і місцеві фахівці, які знаються на темі заходу, вчителі, активісти НУО.
05 Додатково, крім менторів, для проведення заходу вам потрібні: ведучий хакатону (модератор/ка), спеціалісти з технічної та ІТ-підтримки, волонтери та їх координатори.
06 Хакатон – сучасний захід, для якого варто забезпечити сучасний медіа-супровід. Потурбуйтесь про якісні фотографії або навіть онлайн-трансляцію подію, інстаграм-сторіз або інформування в твіттері. До слова, до цієї роботи можна залучити волонтерів і волонтерок з числа вашої молоді!
07 Стежте за регламентом і не заощаджуйте час на презентації й обговоренні розроблених рішень!
Важливо!
Хакатон – це не лише про спільну роботу, але й про змагання. Тож на ньому годиться визначати переможців – авторів і авторок найбільш інноваційних рішень, які отримають винагороду та подальшу підтримку для запуску своїх проєктів. Навіть якщо під час вашого хакатону переможе «дружба», важливо не втратити розроблені рішення й ініціативи.
Допоможіть учасникам заходу доопрацювати ідеї та втілити їх у життя, адже ви саме для цього проводили хакатон, правда?
Модифікації хакатону
освітній хакатон;
хакатон соціальних ініціатив;
хакатон молодіжного підприємництва;
медіа-хакатон.
Цікавим є хакатон соціальних ініціатив. Такий захід можна провести з фокусом на конкретні проблеми громади.
Завдання учасників – запропонувати їх нестандартні рішення, у т.ч. ініціативи з використанням можливостей ІТ, медіа та громадської взаємодії.
Це може бути створення цифрових додатків чи онлайн-платформ, проведення інформаційної кампанії, флешмобів чи інших акцій

Додатково
Освітній Хакатон-2018: Партнерство задля успіху дитини
https://klb.education/hakaton-2018.html
Як провести хакатон? Конспект організатора
https://biggggidea.com/practices/yak-provesti-hakaton-konspekt-organizatora/