
Проєктні офіси – це навчання з проєктного менеджменту у школах. Програма «Від ініціативи в школі – до розвитку громади» стартувала у Чернігівській селищній громаді в березні 2018 року. У її рамках проєктні офіси були створені на базі семи навчальних закладів ОТГ.
Команди офісів, до складу яких увійшли найбільш мотивовані учні, батьки та вчителі, під керівництвом менторів працювали над підготовкою проєктів: визначали потреби цільової аудиторії, вчилися користуватися методами локального аналізу, покроково опрацьовували кожен розділ типової проєктної заявки.
Реалізація проєкту стала можливою завдяки співпраці з громадськими організаціями «Майстерня добробуту» (Остриківська ОТГ) та «Інститут громадянського суспільства «Ортега-і-Гасет» (м. Токмак), керівник ГО – Наталія Лалабекова, авторка навчальної програми.
Завдання
- активізувати молодь, змотивувати до дій та сформувати в підлітковому колективі командний дух;
- запровадити в навчальних закладах практику неформальної освіти;
- залучити молодь до написання розвиткових проєктів та навчити їх цьому;
- навчити молодь залучати ресурси на реалізацію власних ідей;
згуртувати учасників навчального процесу; - розвинути у молоді лідерські якості.
Аудиторія
Команду проєктного офісу складають представники активної молоді, учні 7-11 класів школи (оптимально, 10-12 осіб), по двоє вчителів і батьків. У процесі своєї діяльності вони долучають інших представників навчального процесу чи жителів населеного пункту, у залежності від ініціативи, з якою працює офіс і на кого спрямований їхній проєкт.
Результати
Протягом року сім команд проєктних офісів працювали над своїми ідеями, щоб публічно представити їх під час соціального хакатону (конкурсу) та отримати фінансування. Ініціативу підтримала селищна рада, яка виділяє з місцевого бюджету гроші для реалізації проєкту команди-переможця.
Одна з команд Чернігівки, «Коала, що п’є чай», окремо подала свою заявку до проєкту «Зміцнення демократичного врядування (ІІ)» та залучила фінансування для реалізації ідеї із проведення заходів з підвищення екологічної свідомості у чернігівчан. Екологічна ініціатива #безполіетилену мала на меті збільшити обізнаність мешканців щодо шкоди, яку завдає пластик довкіллю, та мотивувати до зменшення використання поліетиленових пакетів.

Як це зробити
01 Шукаємо серед учителів людину, готову стати ментором. Від компетентності та зацікавленості ментора залежатиме ефективність роботи офісу, бо саме він координуватиме роботу і навчатиме команду.
02 Посилюємо знання ментора у сфері проєктного менеджменту та командотворення, проводимо для нього навчання чи відправляємо на тренінги відповідної тематики.
03 Заручаємося підтримкою керівництва навчального закладу.
04 Проводимо загальні збори школи за участі всіх учнів середньої і старшої ланок та педколективу, на яких розповідаємо про проєктний офіс та мотивуємо до участі в ньому.
05 Формуємо після зборів команду, визначаємо графік її роботи. Зустрічі доцільно проводити щотижня, оскільки лише регулярність занять дає гарний результат.
06 Найперші заняття офісу мають бути присвячені командотворенню, аналізу потреб аудиторії для визначення актуальної теми проєкту.
07 Працюємо із задоволенням за підтримки менторів, не забуваючи розповідати іншим про перебіг і результати роботи.
Участь і перемога
Під час соціального хакатону команди представили власні проєкти, отримали час внести до них корективи.
Журі конкурсу оцінювало якість поданих заявок, інтенсивність роботи команди протягом року та креативність під час презентації.
Перемогла команда з маленької школи, яка вперше взяла участь у подібних заходах – Новополтавський офіс «Молодь майбутнього».

Додатково
На фото – розроблення й презентація проєктів учнями шкіл Чернігівської громади, які взяли участь у роботі проєктних офісів.
Опис практики і фото: Альона СИНЄПОЛЬСЬКА, Громадська організація «Платформа розвитку. Діалог. Дія. Добробут» (смт Чернігівка, Запорізька область).