Регулярні зустрічі представників органу місцевого самоврядування та підприємницької спільноти громади. 

Бізнес-діалоги запроваджені в Широківській сільській громаді: перший такий захід відбувся тут у березні 2018 р. після візиту делегації ОТГ до німецької громади-партнера Барлебен. Відтоді бізнес-діалоги проводяться раз на квартал.

У заходах беруть участь сільський голова, представники виконкому, провідні фахівці сільської ради, які можуть проконсультувати підприємців з важливих для них питань: юристи, землевпорядники, адміністратори ЦНАП, працівники КУ «Агенції розвитку Широківської громади». Запрошуються і фахівці з міста Запоріжжя, представники обласних організацій або міжнародних партнерів.

Завдання

  • налагодити ефективну міжсекторну взаємодію, відкритий діалог між громадою і місцевим бізнесом;
  • сприяти вирішенню поточних проблем, що турбують малий та середній бізнес;
  • залучити підприємців до реалізації та підтримки проєктів, важливих і актуальних для мешканців;
  • створити умови для горизонтальної співпраці між підприємцями, кооперації, обміну ресурсами та в підсумку посилення конкурентоспроможності місцевого бізнесу.

Аудиторія

Представники малого та середнього бізнесу, який зареєстрований або фактично ведеться на території громади: підприємці, виробники, фермери.

Місце

Конференц-зала або інший простір, що використовується в громаді для ділових зустрічей. Хоча особливістю бізнес-діалогів у Широківській ОТГ є якраз те, що вони кожного разу відбуваються на іншій локації, аби підприємці мали змогу ознайомитися з територіальними ресурсами громади.

При цьому захід складається з двох частин: екскурсія на місцеве виробництво та власне «діалог».

Як це зробити

01 Розпочинаємо з аналізу бізнес-середовища: які підприємства зареєстровані на території, які фактично мають тут виробничі потужності, але юридично оформлені за межами громади, які податкові надходження від юридичних осіб і ФОП тощо.

02 Складаємо власну базу даних підприємців: юридична назва, організаційно-правова форма, профіль діяльності, керівні особи, адреса, контакти. Серед них будуть більш і менш дружні до вас, як і ті, хто не зареєстровані на території громади, а тому загалом байдужі.

03 Насамперед запрошуємо «дружніх»: під час ділових або неформальних зустрічей, телефоном чи в інший зручний спосіб пояснюємо вашу ініціативу, її сенс для громади та вигоди для бізнес-партнера.

04 Для інших пишемо партнерські листи або запрошення, в яких коротко викладаємо основну суть пропозиції: де, коли і з якою метою ви проводите захід. Вкажіть тривалість, назвіть учасників (спікерів) і ключові питання, що виносяться на зустріч. Краще надсилати листи безпосередньо на електронні адреси керівникам, щоб вони не губились у секретарів чи деінде. За день-два телефонуємо та уточнюємо, чи отримували листа, відповідаємо на запитання, ще раз запрошуємо.

05 Складаємо попередній список учасників. Обираємо зручне приміщення: у залі засідань ради, місцевому хабі чи навіть на базі когось із ваших підприємців.

06 На першу зустріч доцільно підготувати презентацію про громаду, роботу органу місцевого самоврядування, місцевий бюджет з розбивкою на доходи та видатки, обсяг трансферів з держбюджету, стратегічні цілі розвитку тощо. Підприємці бажають бачити цифри та факти: на що їдуть їхні податки.

07 Познайомте учасників зустрічі з фахівцями громади, які можуть надати допомогу в різних питаннях: земельних, реєстрації або перереєстрації бізнесу, участі в грантових програмах тощо. Окрему увагу приділіть можливостям, які є або можуть з’явитися для бізнесу на території громади, як орган місцевого самоврядування може і готовий сприяти цьому, які кроки потрібні з боку самих підприємців.

08 Завершіть зустріч неформальним спілкуванням. Головні питання та пропозиції можуть прозвучати саме тут.

Важливо...

…призначити фахівця, відділ або установу, які будуть системно займатися налагодженням і підтримкою комунікацій з бізнес-партнерами. У Широківській ОТГ цими питаннями опікується комунальна установа «Агенція розвитку Широківської громади». Крім того, визначіть, яке сприяння та в яких питаннях орган місцевого самоврядування може надати підприємцям.

Уже на першій зустрічі варто презентувати ваше бачення економічного розвитку громади та підтримки місцевого бізнесу.

Приклад

Після запровадження регулярних зустрічей із бізнесом у Широківській ОТГ протягом лише 2018 р. було здійснено перереєстрацію на територію громади 20 підприємств.
Збільшення податкових надходжень до місцевого бюджету склало 7-10%. Крім того, підприємці долучилися до фінансування розробки містобудівної документації. За результатами бізнес-діалогів розроблено Програму підтримки МСП на 2018–2020 рр.
Зустрічі з підприємцями відбуваються 1 раз на три місяці.

Законодавство

Специфічне нормативно-правове регулювання відсутнє.

Додатково

У Верховній Раді України відбулось нагородження переможниць Конкурсу «Кращі ініціативи жінок для демократичного розвитку місцевих громад». Відзнаку за 2 місце в номінації «Підприємництво» отримала й Вікторія Агєнтаєва, яка очолює комунальну установу «Агенція розвитку Широківської громади».

Конкурс проведено Європейською асамблеєю жінок-депутатів у партнерстві з Асоціацією міст України, Представництвом Ради Європи в Україні та Всеукраїнським об’єднанням жінок-депутатів. Для участі в ньому цьогоріч подали заявки 135 жінок з усієї України!

Переможниці були визначені у категоріях: «Підприємництво», «Врядування», «Громадська діяльність», «Наукова діяльність», «Нова Україна», «Освіта» та спеціальних партнерських номінаціях. Загалом це 24 практики-переможці та 3 проєкти з особливим статусом.

Почесну нагороду конкурсу отримала й директорка «Агенції розвитку» за практику «Бізнес-діалоги заради розвитку Широківської громади».

Фотографії – з сайту КУ «Агенція розвитку Широківської громади».

Пов'язані публікації: